<NIEUWS/>

Apps For Ghent 2017!

Maar liefst 120 mensen trokken naar de Hackathon om hun eigen sporttoepassing of –idee uit te werken. Elk groepje kreeg 5 uur de tijd om een applicatie te ontwerpen, die ze na afloop voorstelden aan de 25-koppige jury. Vier teams konden de strenge selectie overleven en gingen naar huis met enkele mooie prijzen.

Techneuten knokten voor de beste technische uitwerking terwijl andere teams zich focusten op de presentatie van een goed concept. Via open data van Stad Gent werden toepassingen in elkaar geknutseld of ideeën opgedaan. Ook deelnemers met minder data-voeling kwamen aan hun trekken door LEGO serious play. Via eenvoudige visualiseringen met legoblokjes werd gebrainstormd over de toepassing van open data in de sportwereld.

Dit zijn de winnaars van Apps For Ghent 2017:


Team ProDEV4life
Team ProDEV4Life kaapte maar liefst 3 awards mee naar huis met hun app Digibesitamagotchiwars. In die app kan je een avatar voeden door aan sport te doen (bulken) maar kan je ook andere mensen hun avatar ziek maken (sulken) door zelf te sporten, zodat hun tamagotchi dood gaat. Gevolg? De toegang tot jouw sociale media wordt geweigerd!

Ze wonnen de award voor het beste sportconcept (smartwatch, opvolggesprekken met Victoris en toegang tot het sportinnovatiecongres), beste showcase (showcase plaats op The Future Of Data conferentie) en beste technische concept (een paar maanden onderdak bij Co.Station Gent).


Team BOTHRS
Team BOTHRS ging naar huis met 2 awards. Ze maakten een Jimmy-bot, die je kan aanspreken via Facebook Messenger om zo tips te krijgen over sport in de stad.

Dit team won de AI prijs (google cardboards en het boek 'Robot aan het stuur.') en ook de award voor het beste concept (toegang tot een TEDx conferentie en onderdak voor een paar maanden in de WATT Factory).


Team NMD4Life
NMD4Life ontwierp de Krookie-app en stal de harten van de kinderjury. De app ambieert een interactieve zoektocht naar boeken in de bieb door de gebruiker aan te geven of hij warm of koud is.

Het team ging naar huis met de award voor meest kindvriendelijke applicatie (raspberry pi) en ook mochten ze de studenten-award (tegelspreuken en een jobstudentencontract bij Digipolis) in ontvangst nemen.


Team Supertof
Het laatste team dat met een prijs naar huis ging was team Supertof. Ze kregen de award voor meest nutteloze app (nerdlab prijs) door hun bierun applicatie. Die berekent hoe ver je moet lopen na een pintje en zoekt een café op deze afstand. Erg... handig.


Bekijk de presentaties van de winnaars en de andere deelnemers op de showcases-pagina.


SCHRIJF JE IN OP ONZE NIEUWSBRIEF